יחידה 1 - שבח הארץ

מפגש עם שיר

שוחחו ביניכם

עבודה בחברותא

קראו את השירים הבאים באתר שירונט ושוחחו ביניכם:

  1. איזה ביטוי מסיפור המרגלים מופיע בשני השירים? (תוכלו להיזכר בסיפור בלחיצה כאן)
  2. מדוע לדעתכם משתמשים המשוררים בביטוי שמקורו בסיפור המרגלים?
  3. באחד השירים ציטט המשורר את הביטוי המקראי במדויק ובשיר האחר השתנה הציטוט.
    מדוע לדעתכם שינה המשורר מן הביטוי המקורי, ואילו רגשות מביע שינוי זה?
  4. גם בסיפור המרגלים וגם בשיר "ללכת שבי אחרייך" מדברים על הדברים הטובים בארץ וגם על הדברים הרעים. מדוע בסופו של דבר רוב המרגלים מתנגדים לכניסה לארץ, ואילו המשורר "הולך שבי אחריה"?
עבודה במצגת הכיתתית

עבודה במצגת הכיתתית

הכינו שקף למצגת הכיתתית על פי ההוראות הבאות. בסיום הלימוד תציגו את השקף שיצרתם לפני הכיתה.

  • בחרו מתוך השירים מילים המתארות את תחושת המשורר כלפי הארץ.
  • לפניכם סדרת איורים. בחרו מתוכם את אלו המתארים את המילים שבחרתם. העתיקו אותם מדף זה והדביקו בשקף לצד המילים המתאימות.
    בטחון
    חלום
    המשכיות
    קושי
    כאב
    שמחה
    שייכות
    חמימות
    יקר
    אהבה
    יופי
    תקווה
    התחלה חדשה
  • לפניכם שתי אפשרויות לבחירה:
    • בחרו באחד השירים וכתבו לו בית נוסף המתאר את תחושותיכם כלפי הארץ.
    • מי שמעוניין, מוזמן להוריד תבנית לכתיבת בית נוסף לשיר "ארץ". בתבנית מופיעות רק חלק מן המילים, ועליכם לשבץ בה את השורות המתאימות על פי תחושותיכם ומחשבותיכם.
      הורידו את התבנית מכאן: תבנית לכתיבת שיר (הצביעו בעכבר על הקישור, לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל "שמור קישור בשם").

* באפשרותכם להוסיף לשקף שיצרתם קישור להשמעת אחד השירים או שניהם.

 

חזרה לעמוד ראשי